Recenze ojetého užitkového vozu Fiat Ducato 2011

spolehlivý partner na vašich cestách

Dnes jsme si pro vás připravily recenzi užitkového vozu Fiat Ducato vyráběný divizí Fiat Professional. Fiat Ducato je nejprodávanější dodávka na českém i slovenském trhu. Oblíbili si ji jak živnostníci tak větší firmy díky široké nabídce velikostí rozvorů i výšky užitkových vozů. Fiat Ducato se vyrábí již v několika generacích a za ten čas se stal legendou, díky své spolehlivosti a praktičnosti. V našem testu se budeme zabývat předposledním modelem který se vyráběl od roku 2006 do roku 2014. Mezi ojetými dodávkami je nejvyhledávanějším užitkovým vozem. Proto se stal jasnou volbou pro začínající živnostníky a menší firmy které si v počátku podnikání nemohou dovolit koupit flotilu nových dodávek. Pokud se nechcete kupovat použitou dodávku nebo potřebujete dodávku jen několikrát v roce využijte naši půjčovnu dodávek.

 

Proč zvolit jako ojetou dodávku Fiat Ducato?

Fiat, Peugeot a Citroen se spojili a vyrábí  užitkové vozy v jedné velké továrně. Všechny zmíněné vozy mají shodnou karoserii i interier, ale Peugeot Boxer a Citroen Jumper mají pod kapotou jiný motor. Jedná se o motor 2,2 HDI 88kw od Fordu, který má menší problémy se spolehlivostí, při vyšších nájezdech trpí hlavně na problémy se vstřiky. Fiat Ducato dostal pod kapotu spolehlivý motor s označením 2,3 JTD  původem od IVECA. Navíc má líbivou karoserii a slušný zavazadlový prostor. Menší problém má jen s korozí a častým praskáním žárovek u předních světlometů.

Interiér

Fiat Ducato má kvalitně zpracovaný interiér i když se zde také setkáváme s tvrdými plasty jako u většiny užitkových vozů. Vše působí dobře a přehledně. Řadící páka je velmi dobře umístěna a řidiči je po ruce. Sedačky jsou v několika barevných variantách a sedí se v nich velmi pohodlně. V interiéru naleznete také spoustu užitečného úložného prostoru, držák na pití je samozřejmostí . Menší problém je umístění ruční brzdy na levé straně na což si musí řidiči delší dobu zvykat.

Motorizace u dodávek Fiat Ducato

Všechny dodávky Fiat Ducato od roku 2006 dostaly pod kapotu turbodiesely MultiJet II. Motory jsou čtyřválcové se vstřikováním paliva Common-rail a splňují EKO normu EURO5. Motory MultiJet II mají oproti předchozí generaci o 40% méně mechanických součástek a vynikají mimořádnou spolehlivostí oproti předchozím generacím. Pohon motoru je veden pomocí řetězových rozvodů a vysokotlakého čerpadla. Převodovka je 6-ti rychlostní a převody jsou skvěle upraveny jak pro šetrnou jízdu na dálnici i pro časté řazení ve městě. Spotřeba je kolem 7 – 8 l nafty na 100 km což je na velký užitkový vůz super. 

Nabídka motorů Fiat Ducato

  • 2.0 115 MultiJet – základní motor jež disponuje výkonem 85 KW (115)k 
  • 2.3 120 MultiJet – Motor o výkonu 88 KW
  • 2.3 130 MultiJet – poskytuje výkon 96 KW (130)k 
  • 2.3 150 MultiJet – Turbodiesel s variabilní geometrii lopatek, jež disponuje výkonem 109 KW (148) k
  • 3.0 180 MultiJet Power – vrchol nabídky motorů disponuje výkonem 130 KW (177) k